За хранителната индустрия децата са една много важна таргет група, особено що се отнася до т.нар. junk food – снаксове, чипс и т.н. В САЩ например децата под 12 години струват на родителите си около $700 млрд. годишно, което се равнява на комбинираните икономики на 115 от най-бедните държави в света.
Много корпорации са възприели като основна маркетингова стратегия именно да превърнат децата ви в свои верни доживотни потребители, което автоматично означава, че са се наместили трайно в семейния бюджет.
А сред нещата, които най-малките искат често в магазина, са точно храните тип junk. Техният дизайн и презентирането им пред света е направено, така че да привлича вниманието им. Със своите супергерои и анимационни любимци на опаковките и малки играчки за подаръци, тези така безобидни на пръв поглед продукти са един от основните фактори за нарастващото все повече наднормено тегло при децата, както и случаите на хронични заболявания.
Според скорошни изследвания в областта на пристрастяването, силно обработените храни могат да предизвикат класически признаци на пристрастяване като загуба на контрол и дори абстиненция. Съставките в снаксовете и някои десерти, като нивото на захар, сол и трансмазнини, имат за цел да манипулират човешките рецептори.
comments (0)