Трудно е да се осъзнаят всички хитри тактики, които ресторантите и сервитьорите използват, за да ви накарат да похарчите повече от предвидените пари.
Сигурно ви се е случвало да напускате ресторанта с по-пълен стомаха и по-празен портфейл, но не знаете, че сте били подложени на някои хитър ресторантски трик.
Правилото е да се въздейства на психологическо ниво. Сервитьорите започват да ви преценяват в момента, в който седнете в ресторанта. Тяхната цел е да ви накарат да повярвате, че поръчката е изцяло ваше решение, докато всъщност сте били насочвани директно от него.
Много ресторанти значително помагат в процеса, като ви изпращат подсъзнателни сигнали чрез стратегически дизайн на менюто, избор на музика и дори „цени за примамка“.
1 Използване на цените за примамка
Повечето ресторанти не желаят непременно да поръчате най-скъпото ястие в менюто. Те искат да поръчате основното, от което печелят най-много пари. Но как да те накарат да направиш това?
Ресторантите обикновено поставят евтин артикул с висок марж, близко до забележимо по-скъп артикул с по-нисък марж в менюто.
2 Поставяне на напитките отпред
Предоставянето на клиенти на менюто с напитки в началото на храненето се превърна в обичайна практика в ресторантите и има няколко причини. Първо, не е тайна, че след втората чаша вино може да се окажете по-възприемчиви към убедителността на сервитьора, който раздава десертно меню, когато вече сте преяли.
Друг трик, който едва ли ще срещнете в някой от известните ресторанти Варна е:
3 Безплатен артикул – бонус
Кой не обича да получи безплатна храна или напитка. Може да изглежда като печалба за клиента, но това всъщност не е така.
Осигурявайки безплатен артикул, сервитьорът може да създаде чувство за задължение у клиента и е по-вероятно да похарчите пари за скъпо ястие от менюто.
4 На въпрос дали искате конкретна гарнитура
“Искате ли пържени картофи с това?” е класически ход на продажбите в ресторантите.
Но когато яденето ви се появи, може да откриете, че сте поръчали много повече храна, отколкото сте планирали да ядете.
comments (0)