desi-dobreva

Деси Добрева – момичето с ангелския глас, чиято нежност и невинно излъчване ни покориха още в “Шоуто на Слави”; носителката на множество музикални награди, сред които от фестивали в Китай, Кишинев, Малта, Полша, Чехия, Турция; младата жена, която “въстана” срещу НОИ, заради отказа да й плащат майчинство през 2011; майката на Алина; певицата, която по настоящем радва с изпълненията си хората по площадите на страната като част от турнето “България без цензура”, заедно с трупата на Нешка Робева, и Валя Балканска с ансамбъл “Родопа”; социално ангажираният човек, който смята, че ние сами градим бъдещето си и поради тази причина е готова дори да влезе в политиката (беше кандидат за депутат във Варна на последните избори и за евродепутат през 2009). Решихме лично да я попитаме защо вместо просто да се радва на народната любов като изпълнител, си причинява неудобството да става съпричастна на проблемите на хората.

Мотивите ти да се ангажираш с различни благотворителни каузи лесно могат да бъдат отгатнати. Защо обаче търсиш политическа изява и то в страна, където масовата настройка е, че всички политици са маскари?

Вярвам, че човек трябва да има позиция и да я отстоява. Също така вярвам, че ние сами градим бъдещето си. Ако ние сами не променим обстановката, която не харесваме, няма кой да слезе отгоре и с вълшебна пръчица да промени всичко за един ден. Чудеса се случват само в приказките, в любовта и в главите на мечтателите. Политиката определено не е моята страст, но имам доста идеи и проекти за подобряване стандарта и културата в живота ни, и бих искала по някакъв начин да ги реализирам.

Защо участваш в “България без цензура” и какви са впечатленията ти от турнето и мнението ти за проекта като цяло?

Това е една прекрасна възможност за изява и е голяма чест за мен, че съм един от избраните изпълнители. 20 концерта в страната представляват 20 срещи с публика от цяла България – малко артисти имат тази възможност. Да не говорим, че колко концерта годишно се случват в малките градове и то безплатно?! Това са хора, които не могат да си позволят да отидат до София, за да гледат концерт или театър, и които са за малко духовна храна, за малко внимание, за лъжичка веселие и няколко грама сълзи. Това е истинската публика – неподправена, с бръчки по лицето, с надежда и възхита в очите, с желание за танци и песни, за един по-добър живот. Когато всички ние – изпълнителите излезем на сцената, се изпълваме с хъс и желание да дадем всичко от себе си, за да успеем, макар и за кратко, да напълним сърцата на тази прекрасна публика. Освен това не на последно място, смятам че каузата е добра и си заслужава да бъде подпомогната. Силно се надявам, че чрез тези предавания, ще бъде чут гласът на обикновения човек и че този глас няма да остане само като “глас в пустиня”.

С какво това турне е различно от тези, които си имала с “Ку-ку бенд” и “Комиците”? Различна ли е енергията, емоциите ти, публиката? Какво те докосва?

Съвсем различно е. Всяко турне, всеки концерт, всеки един екип е съвсем различен и уникален сам по себе си. Публиката е различна и е съвсем естествено, че и енергията ще е различна. А и това турне е посветено на кауза, докато предишните турнета са били чисто изпълнителски. Какво ме докосва..? Докосват ме истинските неща. Докосват ме надеждата, усмивката, очите на хората – те казват всичко.

Но ти си и майка. Сигурно имаш мнение по така болната напоследък тема колко дълго трябва да е майчинството в България? Демографският срив е сред най-сериозните ни проблеми, а не може да се каже, че има държавна политика за стимулирането на раждаемостта.

Според мен, 2 години е задължителен период за майчинство – виждам го от опит. Майчинските добавки са ниски, а детските са направо смешни. Това е сериозен проблем, който застрашава популацията ни. Децата са най-важното нещо на тази земя и трябва да бъдат взети драстични мерки в областта на социалната политика.

comments (0)

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>